lördag 18 september 2010

godmorgon

sitter just nu i sängen. har gjort det ett tag. jag checkar fejsboken och läser lite bloggar, medan tobbe sover som en stock bredvid mig. att jobba är jobbigt.
det är skönt att vara här. vet ni varför? jo, för hemma är huset verkligen iskallt! finns ingne värme nånstans. nu har vi iaf startat värmen och elementen, men det likoms hjälper inte tycker jag.
men här, här har det varit så varmt så vi har sovit med fläkten på inatt :)
jag vill inte ha hit vintern. verkligen inte.
jag vill ha sommarvärme med jeansshorts och sandaler, bikinitopp och tunna linnen.

fast.. ja, vintern.
en solig vinterdag, mysig mössa och mjuka vantar. ta en lång promenad.
åka skidor i skogen.
grilla korv.
skridskor på sirsjön.
mölja i snön, skratta.
sen komma in, ta av sig alla kalla, stelfrusna kläder och sätta på sig dom mest goa kläderna man finner. ¨
göra varm oboy.
lägga sig under filten i soffan.

mmja, mjora.. vinter kanske är lite mysig ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar