söndag 12 september 2010

ett hem. mitt hem.

här sitter jag och målar mina naglar. har liksom ingenting annat för mig. eller, jo. ska väl egentligen plocka på rummet och ta reda på lite tvätt som ska in i garderoben, men vem orkar nåt sånt efter en mârtenshelg i torsby? I need some sleep.

igår när vi vaknade var ingen hemma. alla hjälper mormor att flytta. ja, nu har hon fått lägenheten, fått in lite möbler och har sovit där. hon verkar visst trivas. fast jag egentligen hoppades på att det inte alls skulle kännas bra så hon skulle flytta tillbaka, och att jag och mamma också kan bo kvar. men nej, snart börjar våra flyttlass också bära mot torsby.
vi tar mormors hus, och brorsan och hans höggravida Ingrid flyttar in här. så snart ska vi börja bängla på riktigt, alla möbler ska ut här ifrån och jag kommer fasen aldrig kunna åka hit och kunna kalla det för 'hem'. det är nog det värsta. allt ska göras om, ombyggnationer och förändrignar av hela huset. det blir säkert hur fint som helst, men känns faktiskt ändå inte alls kul. men, det är tur att det är brorsan som ska hit iaf och inte en vilt främmande människa. det hade inte gått.
 fast å andra sidan, om inte brorsan velat flytta hit hade vi heller inte behövt flytta.
 men hade vi fått sålt mormors hus istället då? blir inte bra det heller.
så, jag får finna mig i det här. ska ändå flytta efter skolan, jag står nog ut   
jag ska få göra om källaren till våren i mormors (eller då vårat) hus, och det är ju något positivt. fy fasen va skönt. fast det kvittar. för fan vad jag vill stanna här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar