måndag 8 november 2010

jajjamen

Sitter nu i nya huset. Ja, nu har flyttlassen gjort sina vändor, och alla möbler har fått en ny plats. Visserligen står det mesta nere i källaren och väntar på att få komma till sina rätta rum, men all renovering och tapetsering måste först bli klar. Det viktigaste finns iaf. Köket är klart, och i vardagsrummet finns en soffa och tv. I sovrummen finns sängar. Duscha får vi göra i tvättstugan, ett enda stort källarrum med blå väggar där färgen flagnar. Där i hörnet finns en vattenkran där man kan sätta ett duschmunstycke, vilket vi då gjort. SÅ, där står man, utan draperi. Ja, det är ungefär lika härligt som det låter.

Mitt källarrum börjar äntligen få vita väggar i alla fall! Så fort det är klart är det bara att skruva ihop alla sängar, tvbord och hyllor och lasta in. Min fina Tobbe hjälper mig med allt. Vi har målat dörrar, tapetserat, kollat möbler och ska nu i veckan åka ner till Karlstad för att hämta en soffa, en garderob m.m.

Borde egentligen läsa filosofi nu, men eftersom provet blev flyttat till torsdag är det ingen brådska. Sanningen är att jag tappat all lust till skolan nu. Fyfan, jag har inte tid med den. Är så mycket runt omkring som jag har att tänka på. Flytten först och främst, som nu börjar lugna ner sig, och börjar även smälta det. Känns bättre coh bättre faktiskt. Men även körkortet börjar närma sig, vilket betyder att det är teorikurs varje måndag. Och så vill jag hinna träna, träffa kompisar och pussa på tobbe. Går inte detta.

1 kommentar:

  1. Meh, så skrattar du då :( det var faktiskt synd om mig just dåå! ;)

    SvaraRadera